Jan Vertonghen: 'Ik word er helemaal schijtziek van'

Jan Vertonghen kijkt reikhalzend uit naar 1 september. De aanvoerder van Ajax wordt al de gehele transferperiode gelinkt aan buitenlandse topclubs, maar zag nooit iets concreet worden.


Het irriteert hem dan ook dat zijn naam continu in verband wordt gebracht met zogenaamde geïnteresseerde partijen.
Tegenover de camera’s van AT5 laat de Belg weten genoeg te hebben van de alsmaar aanhoudende speculaties over zijn toekomst. “Ik zal blij zijn als het 1 september is”, verklaarde de international. “Ik word er echt helemaal schijtziek van. Ik denk dat ik 25, dertig keer deze vraag opnieuw moet beantwoorden.”
“Dat zal voorbij zijn als het 1 september is”, weet de stopper. “Dan is het niet meer van ‘blijf je’, want dan blijf ik gewoon nog.” De 24-jarige verdediger liet eerder deze zomer weten eventueel open te staan voor een vertrek, maar dan moet de geïnteresseerde partij wel aantoonbaar beter zijn dan Ajax. Vooralsnog is die club dus nog niet langsgekomen.